keskiviikko 19. elokuuta 2015

KOTIKOKKAUS. RESEPTIT.
ITSE TEHDEN. KOTI. TAIDOT. KOTIKOKKAUS.

KOTIHOMMAT HALTUUN.
TÄRKEITÄ TAITOJA&UUSAVUTTOMILLE. 



MAKKARA-MAKAROONIPATA. 

LAPSUUDEN MAKUJA&MUISTOJA. 


NOPEA JA HELPPO TEHDÄ. LAPSUUDESTA TUTTU. 

Tämäkin kuuluu niihin ohjeisiin ja ruokiin, joita aloin ensimmäiseksi tehdä itse. Teen ja käytän edelleen silloin töllöin, koska tykkään makaroonista ja makkarasta. NAM. 

EI RUOKA tarvitse aina olla vaikea ja hidas tehdä, monipuolinen ja terveellinen. Arkena kokkaillessa voi käyttää VAIHDELLEN ERILAISIA RUOKIA. Minä ja minun oma perheeni, ei ole paljon sairastellut flunssia jne. ja minä luulen, että osa syynä on Terveellinen kotiruoka. Levon ja liikunnan lisäksi.

Tämä oli minun lapsuuden perheen tai itse valmistamana, yksi suosikki ruoka.
Minusta makaroonivellikin, näkkileipäkuutioiden kanssa oli hyvää. Niinkuin Vatkattu puolukkavispipuurokin, yksi lapsuuden suosikki. Meillä kyllä syötiin monenlaista itsetehtyä ruokaa ja minulla on monia suosikki ruokia, mutta nämä tulivat nyt makkararuoan yhteydessä mieleen.

Mitkä ovat Sinun Lapsuuden suosikki ruokia? 



RESEPTI

1 ps makarooneja
1 lenkkimakkara 


Minä tykkään edelleen lapsuudesta asti Perinteisestä ja Kotimaisesta, HK Sininen lenkki.

Mausteina suola makaroonien keitin vedessä.
VOI tai margariini lautaselle valmiin annoksen sekaan. 

VINKKI. Lenkin tilalla voi käyttää myös esim. paistettua ja maustettua jauhelihaa. 


LEIKKAA MAKKARA Paloiksi tai valmiiksi pieniksi kuutioiksi.
Minä käytän kumpaakin tapaa tehdä, vaihdellen. 

KEITÄ MAKAROONI. Keittoaika n. 10 min. 

Makaroonin keitin veteen, mausteeksi suolaa. 


PAISTA MAKKARA. Paisto n. 10-15 min.

Apuvälineinä kuvassa, kätevät välineet. 


KIIINNITÄTKÖ HUOMIOTA JA KÄYTÄTKÖ TERVEELLISIÄ RUOKATUOTTEITA? 

VOI, OIVARIINI vai SYDÄNYSTÄVÄLLINEN MARGARIINI? 


Minun valintani OIVARIINI tai VOI. Silloin tällöin käytettynä.
Yleensä ja päivittäin käytän esim. leivän päällä Kevyttä ja sydänystävällistä margariinia. 



VALMIS ja KYPSÄ KEITETTY MAKAROONI.
Kaada vesi pois, joko kannen avulla tai siivilän avulla kuten minä kuvassa. 


PALOITTELE MAKKARA KUUTIOIKSI, jos et ole vielä paloitellut, kuten minä kuvassa. 


LAITA MAKAROONI JA PALOITELTU MAKKARA KATTILAAN.
SEKOITA. VALMISTA RUOKAA. 



VALMIS MINUN ANNOS. SYÖMÄÄN.
Sekaan vielä nokare voita. Yksinkertainen, helppo ja nopea valmistaa.
Tykkään. NAUTIN. HYMY 



VINKKI.
MAKKARA ON HERKULLISTA MYÖS KYLMÄNÄ Ruisleivän tai näkkileivän päällä.

TYKKÄÄN. NAUTIN. 

HYMY.




Ei kommentteja: